Porad psychologicznych udziela

  • Pani Angelika Sobiecka- Bednarek

 

Zadania psychologa

Psycholog szkolny jest osobą biorącą aktywny udział w życiu szkoły. W szczególności do jego zadań należy:

  • spotykanie się z pojedynczymi uczniami wymagającymi wsparcia,
  • prowadzenie warsztatów psychoedukacyjnych mających na celu rozwój umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, asertywności, integracji, kreatywności, a także wielu innych umiejętności społecznych będących narzędziem do radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • uczestnictwo w działaniach wychowawczo-profilaktycznych na terenie szkoły,
  • pomaganie w trudnych sytuacjach i udzielanie wsparcia uczniowi, rodzicom i nauczycielom.

Wsparcie uczniów i rodziców po powrocie dzieci do szkoły:

  Działania skierowane do uczniów i rodziców, wynikające z długotrwałego okresu nauki zdalnej i potrzeb dzieci po powrocie do szkół:

  1. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów przez nauczycieli uczących oraz bieżące podejmowanie działań adekwatnych do zdiagnozowania potrzeb. 
  2. Dostosowanie pracy wychowawcy klasowego do zauważonych potrzeb uczniów. 
  3. Wzmocnienie działań integrujących zespół klasowy. 
  4. Propozycja skorzystania z wykazu materiałów edukacyjnych, przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, dostępnych na stronie ministerstwa. Zawiera on publikacje i poradniki również dla rodziców. Materiały te będą pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie nauki zdalnej. 
  5. Specjalistyczne wsparcie psychologiczno – pedagogiczne poprzez: 

Psycholog – mgr Angelika Sobiecka - Bednarek

Dzień tygodnia

Godziny pracy

Poniedziałek

8.00-11.00 

Wtorek

9.00 – 12.00

Środa

11.00 – 13.00

Czwartek

10.00 – 13.00

Piątek

-

 


  1. Możliwość skorzystania z konsultacji telefonicznych z psychologami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zgierzu, a w razie potrzeby spotkań indywidualnych, po uprzednim umówieniu się telefonicznie 42 718- 31-79

Jeżeli zauważyli Państwo, w czasie trwającej pandemii, niepokojące zmiany w zachowaniu swoich dzieci, m.in. takie jak:

  • nasilenie trudnych emocji (smutku, lęku, złości),
  • alienacja, utrudnione kontakty z rówieśnikami,
  • nasilenie apatii, stanów obniżonego nastroju,
  • znaczne obniżenie motywacji do uczenia się
  • oraz innych zachowań, które wcześniej nie występowały

to zapraszamy do kontaktu i współpracy, w celu znalezienia rozwiązania zaistniałej sytuacji.