Psycholog
- Szczegóły
- Jarosław Dąbrowski
- Kategoria: Psycholog
- Odsłony: 629
Porad psychologicznych udziela
- Pani Angelika Sobiecka- Bednarek
Zadania psychologa
Psycholog szkolny jest osobą biorącą aktywny udział w życiu szkoły. W szczególności do jego zadań należy:
- spotykanie się z pojedynczymi uczniami wymagającymi wsparcia,
- prowadzenie warsztatów psychoedukacyjnych mających na celu rozwój umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, asertywności, integracji, kreatywności, a także wielu innych umiejętności społecznych będących narzędziem do radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- uczestnictwo w działaniach wychowawczo-profilaktycznych na terenie szkoły,
- pomaganie w trudnych sytuacjach i udzielanie wsparcia uczniowi, rodzicom i nauczycielom.
Wsparcie uczniów i rodziców po powrocie dzieci do szkoły:
Działania skierowane do uczniów i rodziców, wynikające z długotrwałego okresu nauki zdalnej i potrzeb dzieci po powrocie do szkół:
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów przez nauczycieli uczących oraz bieżące podejmowanie działań adekwatnych do zdiagnozowania potrzeb.
- Dostosowanie pracy wychowawcy klasowego do zauważonych potrzeb uczniów.
- Wzmocnienie działań integrujących zespół klasowy.
- Propozycja skorzystania z wykazu materiałów edukacyjnych, przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, dostępnych na stronie ministerstwa. Zawiera on publikacje i poradniki również dla rodziców. Materiały te będą pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie nauki zdalnej.
- Specjalistyczne wsparcie psychologiczno – pedagogiczne poprzez:
Psycholog – mgr Angelika Sobiecka - Bednarek
Dzień tygodnia |
Godziny pracy |
Poniedziałek |
8.00-11.00 |
Wtorek |
9.00 – 12.00 |
Środa |
11.00 – 13.00 |
Czwartek |
10.00 – 13.00 |
Piątek |
- |
- Możliwość skorzystania z konsultacji telefonicznych z psychologami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zgierzu, a w razie potrzeby spotkań indywidualnych, po uprzednim umówieniu się telefonicznie 42 718- 31-79
Jeżeli zauważyli Państwo, w czasie trwającej pandemii, niepokojące zmiany w zachowaniu swoich dzieci, m.in. takie jak:
- nasilenie trudnych emocji (smutku, lęku, złości),
- alienacja, utrudnione kontakty z rówieśnikami,
- nasilenie apatii, stanów obniżonego nastroju,
- znaczne obniżenie motywacji do uczenia się
- oraz innych zachowań, które wcześniej nie występowały
to zapraszamy do kontaktu i współpracy, w celu znalezienia rozwiązania zaistniałej sytuacji.